Pýtame sa za Vás

Dýchacie cvičenia sú prospešné pre všetkých, ale predovšetkým pre tých, ktorí majú sklerózu multiplex.

Dýchacie techniky

Aj keď možno nebudete môcť stáť alebo sedieť dlhú dobu, môžete sa naučiť niektoré jednoduché dychové cvičenia. Tieto techniky, Vám môžu značne uľahčiť niektoré problémy, s ktorými sa denne stretávate. Keď sa naučíte základnú techniku, začnite ju začleňovať do svojho normálneho pravidelného dýchania.

Dokáže jóga pomôcť?

Jóga sa rozvíja už tisíce rokov a napriek tomu, že medzi rôznymi jogovými školami sa detaily líšia, základné princípy zostávajú rovnaké. Naučiť sa správne dýchať je pravdepodobne najkratšia cesta k zdravšiemu životu.
Všetci sme dýchali po celý náš život. Prečo by sme sa mali snažiť naučiť nový spôsob ako dýchať? Robíme to preto, lebo prakticky nikto z nás nepoužíva plnú kapacitu svojho respiračného systému.

Jogové dýchacie cvičenia sa čoskoro stanú súčasťou vášho bežného dňa.

Cvičenie 1:

Prvý krok:
- sadnite si na pevný povrch, napr. na okraj postele alebo stoličku
- položte si ruky dole na dolnú časť hrudníka
- zhlboka sa nadýchnite
- predstavte si a pocíťte, ako by ste vyplňovali priestor pod vašimi rukami vzduchom

Druhý krok: výdych

Toto cvičenie zopakujte 2-3 krát. Zozačiatku nerobte viac opakovaní, mohlo by to totiž spôsobiť závraty.

Cvičenie 2:

Prvý krok:

- sadnite si na pevný povrch napr. na okraj postele alebo stoličku
- položte si jednu ruku nad bruško tesne pod hrudník
-
nadýchnite sa a pokúste sa naplniť brucho vzduchom tak, aby sa zdvihlo

Toto cvičenie je zložitejšie, takže možno bude vyžadovať trochu praxe.
Opakujte rovnako ako pri cvičení číslo 1.

Vdychovanie nosom čistí vzduch ohrieva predtým, ako sa dostane do pľúc. Vydychovanie nosom alebo ústami zasa odstraňuje toxíny z tela.

SPOLUMÔŽEME

Projekt pre pacientov vytvára spoločnosť A-medi. Napíšte nám.

Organizátor

Realizátor

Partneri